A műhelyben tevékenykedő munkatársak:
Berecz Antónia
Dr. Berke József PhD
Dr. Hülber László PhD (műhelyvezető)
Dr. Jarosievitz Beáta PhD
Dr. Komáromi László PhD (műhelyvezető: 2015–2018)
Dr. Szász Antónia PhD
Dr. Szász Gábor PhD
A műhely korábbi tagjai:
Budai Attila † (műhelyvezető: 2003–2015)
Balogh Anikó
Kaczur Sándor
Kriskó Edina
A kutatási munka ismertetése
A műhely célja kutató-fejlesztő munkával hozzájárulni a digitális oktatás hatékonyságának növeléséhez, módszertani megalapozottságához, minőségének javításához. Az e-learning keretrendszerek alkalmazásával, digitális tananyagfejlesztéssel kapcsolatos hazai és a nemzetközi tapasztalatok összegzése, szintetizálása, az elért eredmények továbbfejlesztése. Hazai és nemzetközi szakmai kapcsolatok bővítése és erősítése, közös kutatások végzése. Hallgatók bevonása a műhelyben folyó e-learning kutatásokba.
A kutatómunka területei:
- a tiszta e-learning (total online) képzés módszertani, oktatásszervezési és infrastrukturális (LMS) megalapozása
- LCMS rendszerek fejlesztése és üzemeltetése
- LCMS rendszerek elérése mobil eszközökről
- digitális tartalom- és tananyagfejlesztési modellek vizsgálata
- a hatékony e-learning tartalomfejlesztés és ennek eszközei
- innovatív módszerek az e-learning minőségfejlesztésben
- multimédia az oktatásban
- e-learning és tudásmenedzsment
- e-learning tanulótípusok a vállalati szférában és a felsőoktatásban
- technológia alapú mérés-értékelés
- az ILIAS és az e-learning hatékonyságának komplex vizsgálata és fejlesztése
- az ILIAS és az internetes távoktatás didaktikai aspektusai
- innovatív LCMS szolgáltatások, újszerű tanulási/tanítási stratégiák
- nyitott online kurzusok (MOOC) módszertani vizsgálata
- IKT eszközök alkalmazásának módszertana köz- és felsőoktatásban (kontakt és blended környezetben)
- saját mobil eszközök (BYOD) különböző tudományterületeken való interaktív alkalmazása a felsőoktatásban; előnyök és hátrányok hatásvizsgálata, a “peer-instruction method” alkalmazásával.
- IKT műveltség, digitális állampolgárság kompetenciarendszere, tanárok digitális kompetenciái
- Kutatásalapú tanítás /tanulás (’inquiry-based learning’, IBL) a felsőoktatásban
Kutatási tervek
Műhelynapjaink összefoglalói
- 2019. május 24.- E-learning Műhely
- 2018. november 20.- E-learning Műhely
- 2018. május 25. — E-learning Műhely
- 2017. november 24. — ILIAS workshop a XVIII. eLearning Fórumon
- 2017. május 19. — E-learning Műhely
- 2016. november 18. — ILIAS workshop a XVII. eLearning Fórumon
- 2016. április 29. — E-learning Műhely
- 2015. november 27. — ILIAS workshop a XVI. eLearning Fórumon
- 2015. május 8. — E-learning Műhely
- 2014. november 21. — ILIAS workshop a XV. eLearning Fórumon
- 2014. április 25. — E-learning Műhely
- 2013. május 24. — E-learning Műhely
- 2012. október 12. — E-learning Műhely
- 2012. május 11. — E-learning Műhely
- 2011. november 11. — E-learning Műhely
- 2011. június 30. — E-learning Műhely
- ILIAS konferenciák
Projektek
- INFOPÁLYA – EFOP-3.4.4–16–2017–00017
A felsőoktatásba való bekerülést elősegítő készségfejlesztő és kommunikációs programok megvalósítása, valamint az MTMI szakok népszerűsítése a felsőoktatásban. - Leonardo-SIMS: Social Media Networker Project
A projekt neve: ECQA Certified Social Media Networker Skills
Időtartam: 2011–2013
The innovation transfer project ECQA Certified Social Media Networker Skills (SIMS) deals with professional qualification and certification of the modern job role of Social Media Networker. - TÁMOP-4.1.2–08/2/C/KMR – Képzők képzése
A projekt neve: Oktatói és vezetői továbbképzések a Gábor Dénes Főiskolán a műszaki és informatikai felsőoktatás minőségének javítására és kapacitásának bővítésére
Időtartama: 2010–2011
Rendezvények
Műhelynapok; E-learning Műhelysorozat; ILIAS workshopok (a Magyar ILIAS Közösség Egyesülettel együttműködésben)
A műhely munkájából készült publikációk (elmúlt 5 év)
BERECZ ANTÓNIA
Berecz A.: Oktatási stratégia megvalósítása e-learning modellosztályok segítségével, Multimédia az oktatásban konferencia 2018, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Államtudományi és Közigazgatási Kar. 1118 Budapest, Ménesi út 5. 24th Multimedia in Education Conference Proceedings, ISBN: 978–615-5036–13-2, usb pendrive DOI: 10.26801/MMO.2018.1.024, pp. 15–27, link.
Gréczi P., Berecz A.: Raspberry Pi felhasználási lehetőségei az oktatásban. Multimédia az oktatásban konferencia 2018, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Államtudományi és Közigazgatási Kar. 1118 Budapest, Ménesi út 5. 24th Multimedia in Education Conference Proceedings, ISBN: 978–615-5036–13-2, usb pendrive DOI: 10.26801/MMO.2018.1.024, pp. 60–66, link.
Misják B., Berecz A.: Iskolakezdéshez szükséges képességek fejlesztése számítógépes és mobilalkalmazások segítségével. Multimédia az oktatásban konferencia 2018, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Államtudományi és Közigazgatási Kar. 1118 Budapest, Ménesi út 5. 24th Multimedia in Education Conference Proceedings, ISBN: 978–615-5036–13-2, usb pendrive DOI: 10.26801/MMO.2018.1.024, pp. 108–113, link.
Berecz A.: Fejlődési perspektíva projektmunkák mérföldkövein keresztül a Gábor Dénes Tehetségpontban – esettanulmány a tehetséggondozó e-learning modellosztály megvalósítására –. Hazai és Külföldi Modellek a Projektoktatásban Nemzetközi Tudományos Konferencia, Óbudai Egyetem Rejtő Sándor Könnyűipari és Környezetmérnöki Kara. 2018.05.29. usb pendrive ISBN: 978–963-449–024-1, pp. 344–362.
Berecz A.: Proposal for Classifying E-learning Models. Journal of Applied Multimedia, 4/XII/2017. ISNN 1789–6967. DOI: 10.26648/JAM.2017.4.001, link (hu, pp. 55–57), link (en, 35–54).
Berecz A.: E-learning modellek – a gyakorlatban hasznosítható ajánlásokkal (az ILIAS bevezetésének tervezésétől a használatával elért eredmények értékeléséig). ILIAS workshop, a XVIII. eLearning Fórum, 2017. november 24., link.
Berecz A (2017).: E-learning modellek osztályozása. XXIII. Multimédia az oktatásban konferencia, Babes Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár, 2017. június 9–10.
Berecz A. (2016): 3D grafika és animáció-készítés tanítása és tanulása a Gábor Dénes Főiskolán, Teaching and Learning of 3D Graphics and Animations at Dennis Gábor College, Journal of Applied Multimedia 3./XI./2016, Published: 15 October 2016. link (en, pp. 32–42), link (hu, pp. 23–34).
Berecz A. (2016): 3D grafika és animáció-készítés tanítása és tanulása a Gábor Dénes Főiskolán. In: XXII. Multimédia az oktatásban, Balatoni Múzeum, Keszthely, pp. 46–57. (ISBN 978–615-80204–3-5); 2016. június 3–4., link.
Berecz A. (2016): How DGC’s Students Study 3D Graphics and Animation Creating?, 3D Graphics Professional Days 2016, GDF/DGC, 2016. április 19–20., link.
Berecz A., Seebauer I. (2015): A Bolyai 3+1 tanítási-tanulási tetraédermodell alkalmazása a mindennapokban. Multimédia az Oktatásban Konferencia, Szabadka, 2015. május 22–23., link.
Berecz A. ( 2014) ILIAS és WordPress használata az „Ergonomikus, akadálymentes web” című kurzusban. E-learning Tudományos Műhely, 2014. november 21., GDF, link.
Berecz A. (2014): Az állami és önkormányzati szerveknél dolgozók jogszabályokban meghatározott képzéseinek költségei blended learninggel. Hadmérnök, IX. évf. 3. szám, 2014. szeptember, pp. 113–136., link.
Berecz A., Kaczur S. (2014): Bárki láthasson, hallhasson bármit a weben – Ergonomikus és akadálymentes weboldalak készítése kurzus, XX. Multimédia az Oktatásban, Sopron, 2014. június 5–6., link.
Berecz A. (2013): Az állami és önkormányzati szervek elektronikus információbiztonsági képzéseinek blended learning formában történő megvalósításakor felmerülő költségek, E-learning Tudományos Műhely, 2013. május 24., GDF, link.
Berecz A., Dr. Seres Gy. (2013): Mobilizing e-learning. In: 19th Multimedia in Education Conference Proceedings, Slovakia, Kosice, Slovakia, Technical University of Košice, June 13–14, 2013, ISBN 978–80–8086–207–7, pp. 9–18., link.
Berecz A. (2013): m-learning körkép. E-learning Tudományos Műhely, 2013. május 24., GDF. link.
Berecz A., Dr. Seres Gy. (2013): Valóban az m-learning az e-learning jövoje?, MTA Gazdálkodástudományi Bizottság Tudásmenedzsment Munkabizottsága, „Kihívások és új paradigmák a tudásmenedzsment, a generációk és a kultúra dimenzióiban” konferencia, Széchenyi István Egyetem, Győr, 2013.03.13. link.
DR. BERKE JÓZSEF PHD, CSc
Vastag, V. K. — Kozma-Bognár, V. – Enyedi, A. – Berke, J. (2018): Infokommunikációhoz kapcsolódó eszköz- és tartalomhasználat hatékonyságának felmérése, XXIV. Multimédia az Oktatásban nemzetközi konferencia, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Budapest, 2018. május 31 — június 2., pp. 217–222., ISBN: 978–615-5036–13-2., DOI: 10.26801/MMO.2018.1.024.
Web: http://www.mmo.njszt.hu/Kiadvanyok/2018/MMO2018_Proceedings.pdf
Szűcs, T. – Bérczy, I. – Enyedi, A. – Berke, J. (2018): Témaválasztás menete a Digitális Fotósuli Diákműhelyben, XXIV. Multimédia az Oktatásban nemzetközi konferencia, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Budapest, 2018. május 31 — június 2., pp. 163–168., ISBN: 978–615-5036–13-2., DOI: 10.26801/MMO.2018.1.024.
Web: http://www.mmo.njszt.hu/Kiadvanyok/2018/MMO2018_Proceedings.pdf
Berke, J. – Kákonyi, G. – Enyedi, A. Kozma-Bognár, V. (2018): Fény-Tér-Kép konferenciák oktatási tapasztalatai 15 év tükrében, XXIV. Multimédia az Oktatásban nemzetközi konferencia, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Budapest, 2018. május 31 — június 2., pp. 34–37., ISBN: 978–615-5036–13-2., DOI: 10.26801/MMO.2018.1.024.
Web: http://www.mmo.njszt.hu/Kiadvanyok/2018/MMO2018_Proceedings.pdf
Szolcsányi, É. – Csák, M. – Fischl, G. – Berke, J. (2018): Demonstrációs technikák változása a növénykórtan oktatásban, a multimédia tükrében, XXIV. Multimédia az Oktatásban nemzetközi konferencia, Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Budapest, 2018. május 31 — június 2., pp. 158–162., ISBN: 978–615-5036–13-2., DOI: 10.26801/MMO.2018.1.024.
Web: http://www.mmo.njszt.hu/Kiadvanyok/2018/MMO2018_Proceedings.pdf
Csák, M. – Fischl, G. – Berke, J. — Szolcsányi, É. (2018): Múlt, jelen, jövő Demonstrációs technikák változása a növénykórtan oktatásában, XXVIII. Keszthelyi Növényvédelmi Fórum 2018. Január 21.
Csákvári E., Baktay B., Gyulai F., Berke J. (2016): Képi adatokra épülő környezettudományi kutatói munka szerepe az oktatásban. In: XXII. „Multimédia az Oktatásban” nemzetközi konferencia, Keszthely, 2016. június 3., pp. 28–32. (ISBN 978–615-80204–3-5), DOI: 10.13140/RG.2.1.2671.8328.
Major, K. – Enyedi, A. – Takács, É, — Báldoghi, T. — Kozma-Bognár, V. – Berke, J. (2017): Informatika mérnöki tudományos kutatói munka alkalmazása az oktatásban, XXIII. Multimedia in Education Conferences, Babes-Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár, Románia, 2017. június 9–10., pp. 22–30., ISBN: 978–606-37–0183-2., DOI: 10.26801/MMO.2017.1.023.
Bérczy, I. – Enyedi, A. – Berke, J. (2017): Saját felhő létrehozása Digitális Fotósuli Diákműhely igényeihez, XXIII. Multimedia in Education Conferences, Babes-Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár, Románia, 2017. június 9–10., pp. 87–91., ISBN: 978–606-37–0183-2., DOI: 10.26801/MMO.2017.1.023.
Berke, J. — Kozma-Bognár V. — Ocskai, Zs. — Enyedi, A. (2017): Bayer-minta alapú képalkotó algoritmusok összehasonlítása információtartalom és képszerkezet alapján, Képfeldolgozók és Alakfelismerők Társaságának 11. Országos konferenciája, Szováta, Erdély, Románia, 2017. Január 24–27, pp. 1–16.
Major K. ‚Kozma-Bognár V., Enyedi A., Váradi Á., Berke J. (2016) Távirányítású drónok kutatási célú vizuális adatainak alkalmazása az oktatásban. In: XXII. „Multimédia az Oktatásban” nemzetközi konferencia, Keszthely, 2016. június 3. pp. 22–27., ISBN 978–615-80204–3-5, DOI: 10.13140/RG.2.1.1361.1122.
Berke J., Szabó R., Bérczy I., Enyedi A., Gambár K. (2015): Digitális fotósuli diákműhely lehetőségei a tehetséggondozásban. In: 21st Multimedia in Education Conference and 2nd ICT in Education Conference, Szabadka, pp. 280–283. (ISBN 978–86-87095–54-0), DOI: 10.13140/RG.2.1.4287.5362.
Berke J., Szabó R., Bérczy I., Enyedi A. (2015): Digital photo school student workshop possibilities develop talent. Journal of Applied Multimedia, X/3., 2015, pp. 36–40. (ISSN 1789–6967), www.jampaper.eu.
Berke J. (2015): A barlangrajzoktól a műholdakig, 58. Országos Fizikatanári Ankét és Eszközbemutató, Hévíz, 2015. március 26–29.
Berke J. (2013): The History of Hungarian Applied Multimedia. Journal of Applied Multimedia, VIII/2., 2013, pp. 63–66. (ISSN 1789–6967), www.jampaper.eu.
Magyar M., Kozma-Bognár V., Berke J. (2013): Interaktív prezentáció. In: XIX. „MultiMédia az Oktatásban” nemzetközi konferencia elektronikus kiadványa, Kassa, Szlovákia, 2013.június 13–14. pp. 70–73. (ISBN 978–80-8086–207-7)
BUDAI ATTILA
Szász A., Budai A.… (2015): ILIAS e-learning mint versenyképességet előmozdító tényező – magyar nyelven. In: Tanulmánykötet a 6. Báthory–Brassai nemzetközi konferencia előadásaiból, 2. kötet (szerk. Prof. Dr. Rajnai Z., Dr. Fregan B., Marosné Kuna Zs., Dr. Ozsváth J.), Óbudai Egyetem, Budapest, pp. 137–147. (ISBN 978–615-5460–38-5) link
DR. HÜLBER LÁSZLÓ PhD
Hülber L. (2018): Egy innováció folyamata az elmélettől a gyakorlatig. Lanszki Anita (szerk.): Digitális történetmesélés a nevelési-oktatási folyamatban. Recenzió. Új Pedagógiai Szemle, 68. 5–6. sz. 123–127.
DR. JAROSIEVITZ BEÁTA PHD
Jarosievitz B. (2017): Modern Physics Teaching Resources and Activities. In: Pixel (szerk.) Conference Proceedings: New Perspectives in Science Education: 6th Conference Edition . 695 p. Konferencia helye, ideje: Florence , Olaszország , 2017.03.16 -2017.03.17. Padova: libreriauniversitaria.it, 2017. pp. 481–485. (ISBN:978–88-6292–847-2)
Jarosievitz B. (2017): Physics Teaching activities and resources used innovatively in higher education. INFORMATIKA — A GÁBOR DÉNES FŐISKOLA KÖZLEMÉNYEI 19:(1) pp. 33–40. (2017)
Jarosievitz B. (2017): A közoktatásban is adaptálható, kipróbált, innovatív IKT lehetőségek saját eszközök (BYOD) használatával a felsőoktatásban, fizikából. In: Misley Helga (szerk.) Digitális konferencia 2017: Digitális tér. 99 p. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2017.11.18 Budapest: ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, 2017. pp. 61–62. (ISBN:978–963-284–938-6)
Jarosievitz B. (2017): Innovatív tanulás: Tanítás IKT-val., In: XVIII. eLearning Fórum: Az oktatáshoz kapcsolódó adatok mérése, elemzése. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2017.11.24 Paper Jarosievitz. 26 p.
Oláh É, Ádám P, Béni N, Hamar G, Horváth Á, Horváth D, Jancsó G, Jarosievitz B. , Lévai P, Péntek C, Sükösd C, Szillási Z, Trócsányi Z, Újvári B, Vámi T, Varga D. (2016): Particle physics education in Hungary. In. NUCLEAR AND PARTICLE PHYSICS PROCEEDINGS 273–275: pp. 2569–2571. (2016)
Jarosievitz B. (2016): The impact of ICT and multimedia used to flip the classroom (Physics lectures) via Smart phones and tablets. In: Thoms Lars-Jochen, Girwidz Raimund (szerk.) Proceedings of the 20th International Conference on Multimedia in Physics Teaching and Learning. 400 p. Konferencia helye, ideje: München, Németország, 2015.09.09 -2015.09.11. Mulhouse: European Physical Society (EPS), 2016. pp. 357–363. (ISBN:978–2-914771–94-8)
Jarosievitz B. (2016): Fordulj a társadhoz! Saját eszközökkel megvalósított interaktív tanítási módszer a fizika oktatásában. In: Karlovitz János Tibor (szerk.) Társadalom, kulturális háttér, gazdaság: IV. IRI Társadalomtudományi Konferencia. 488 p. Konferencia helye, ideje: Štúrovo, Szlovákia, 2016.04.24–2016.04.26. Komárno: International Research Institute, 2016. pp. 396–402. (ISBN:978–80-89691–33-3)
Jarosievitz B. (2015): The impact of the National Teacher Programmes (training week) organised since 9 years, for the Hungarian physics teachers at CERN. Blogbejegyzés
Jarosievitz B. (2015): Séta a Higgs-részecske hazájában és a Go_LAB. In: 58. Országos Fizikatanári Ankét és Eszközbemutató. Konferencia helye, ideje: Hévíz, Magyarország, 2015.03.26 -2015.03.29. pp. 1–55.
Jarosievitz B. (2015): A WWW és a Higgs részecske bölcsője, a SCIENTIX és a GO_LAB interaktív lehetőségei. In: Kaczur Sándor (szerk.) Kutatók éjszakája a GDF-en 2015: Programfüzet. 24 p. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 201 5.09.25 Budapest: Gábor Dénes Főiskola, 2015. pp. 7–8. (ISBN:978–963-577–354-1)
Jarosievitz B. (2015): Az interaktív tanítási módszer és az m-learning szerepe a fizika oktatásában In: Tóth Péter, Holik Ildikó, Tordai Zita (szerk.) Pedagógusok, tanulók, iskolák — az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa: tartalmi összefoglalók: XV. Országos Neveléstudományi Konferencia. 365 p. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2015.11.19 -2015.11.21. Budapest: Óbudai Egyetem, 2015. p. 256. 1 p. (ISBN:978–615-5460–53-1)
Jarosievitz B. (2015): The exponential decay law. (Készült a SCIENTIX projekt keretében MOODLE keretrendszerben). A tananyag elkészült magyar és angol nyelven, majd 23 nyelvre is lefordították. A kurzus célja: A radioaktivitás néhány alapvető jellemzőinek tanítása (pl. sztochasztikus tulajdonság, exponenciális bomlástörvény, felezési idő fogalma, bomlási állandó, aktivitás. Felhasználható a BSC hallgatók számára Fizika tárgy keretében, valamint a gimnáziumban tanuló diákok is megérthetik a atomfizika bizonyos részeit a tananyagból.
Jarosievitz B. (2015): Radioactivity. (Készült a SCIENTIX projekt keretében MOODLE keretrendszerben). A kurzus célja: Felhasználható a BSC hallgatók számára Fizika tárgy keretében, valamint a gimnáziumban tanuló diákok is megérthetik az atomfizika bizonyos részeit a tananyagból. (2015)
Jarosievitz B. (2015): Módszerek, eszközök a természettudományos tárgyak (a fizika) megkedveltetésére. In: Tóth Péter, Holik Ildikó, Tordai Zita (szerk.) Pedagógusok, tanulók, iskolák — az értékformálás, az értékközvetítés és az értékteremtés világa: tartalmi összefoglalók: XV. Országos Neveléstudományi Konferencia 365 p. Konferencia helye, ideje: Budapest, Magyarország, 2015.11.19 -2015.11.21. Budapest: Óbudai Egyetem, 2015. p. 355. 1 p. (ISBN:978–615-5460–53-1)
KACZUR SÁNDOR
Kaczur S. (2017): ILIAS rendszer alkalmazása a tehetséggondozásban (előadás műhelynapon). Nyílt forráskódú és szabad szoftverek alkalmazása, tapasztalatszerzés az európai Unióban című projekt a Dialógus Platform Egyesület megvalósításában, Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2017. április 11.
Kaczur S., Friedel A. (2015): About the Educational Administrative System (Neptun) and Learning Content Management System (ILIAS) used at Dennis Gabor College (előadás Erasmus oktatói mobilitás keretében). Erasmus+ oktatói mobilitás, Veliko Tarnovo, Bulgária, St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo, 2015. december 1.
Kaczur S., Friedel A., Peck T. (2015): Új fakultatív tantárgyak bevezetése és tapasztalok a Gábor Dénes Főiskola mérnök-informatikus szakán. In: 6. Báthory-Brassai Nemzetközi Konferencia. Tanulmánykötet 1. kötet, Budapest, pp. 784–791. (ISBN 978–615-5460–38-5) link
Kaczur S. (2015): A bűvös négyzet története és előállítása (oktatóprogram) (előadás műhelynapon). Ratkó István emlékest, Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2015. március 20.
Berecz A., Kaczur S. (2014): Everyone should be able to see and hear everything on the Web – A course on creating ergonomic and accessible web pages.Journal of Applied Multimedia, 2014, 1./IX., pp. 1–10 (ISSN 1789–6967) link
Kaczur S., Friedel A. (2014): About the Educational Administrative System (Neptun) and Learning Content Management System (ILIAS) used at Dennis Gabor College (előadás Erasmus oktatói mobilitás keretében). Erasmus+ oktatói mobilitás, Groupe ESAIP (École supérieure angevine en informatique et productique), Angers, Franciaország, 2014. november 27.
Nádai G., Kaczur S. (2014): IKON — Internetes konferenciaszervező alkalmazás.Dunakavics – A Dunaújvárosi Főiskola online folyóirata, Műszaki-, Informatikai és Társadalomtudományok, Dunaújváros, II. évf. IV. szám, pp. 29–39. (ISSN 2064–5007) link
Friedel A., Kaczur S. (2014): Naprendszer szimuláció a Virtuális valóság modellezése tantárgyban. In: Dunakavics Könyvek 2. Az Informatika Korszerű Technikái (szerk. Cserny L., Hadaricsné Dudás N., Nag, B.), Dunaújvárosi Főiskola – Új Mandátum Könyvkiadó, pp. 72–84. (ISBN 978 963 287 069 4, ISSN 2064–3837) link
Kaczur S. (2014): A Gábor Dénes Tehetségpont programozáshoz kötődő diákműhelyei (poszter hazai konferencián). Matematikát, fizikát és informatikát oktatók (MAFIOK) XXXVIII. országos konferenciája, Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar, Pécs, 2014. augusztus 25–27. link
Kaczur S., Lengyel B. I. (2014): A csomópont kiválasztás algoritmus működését bemutató oktatóprogram PLNC adatátvitel esetén (poszter hazai konferencián). Matematikát, fizikát és informatikát oktatók (MAFIOK) XXXVIII. országos konferenciája, Pécsi Tudományegyetem Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar, Pécs, 2014. augusztus 25–27. link
Kaczur S.,Friedel A. (2014): A programozáshoz kötődő diákműhelyek a 2013/2014-es tanévben (előadás műhelynapon). A Gábor Dénes Tehetségpont 5. tanév végi gálája, Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2014. június 24. link
Berecz A., Kaczur S. (2014): Bárki láthasson, hallhasson bármit a weben – Ergonomikus és akadálymentes weboldalak készítése kurzus. Alkalmazott Multimédia, 2014, 1./IX., pp. 1–10. (ISSN 1789–6967) link; Tanulmány, In: XX. Multimédia az oktatásban konferenciakiadvány, Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Multimédia az Oktatásban Szakosztály, 2014, pp. 40–49. (ISBN 978–615-5036–09-5) link; A multimédia alkalmazása a felsőoktatásban és a felnőttképzésben szekció legjobb publikációja díjat kapta
Kaczur S. (2014): ILIAS-os tapasztalatok az Application Development Technology kurzussal kapcsolatosan (előadás műhelynapon). MIKE – GDF AMI E-learning Tudományos Műhely, Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2014. április 25. link
Friedel A., Kaczur S. (2014): Talent management in Dennis Gabor Talentpoint (előadás Erasmus oktatói mobilitás keretében). Lifelong Learning Programme Erasmus Intensive Programme, TRADIGME – Tradigital Media Marketing & Online Business with Social Media, Tampere University of Applied Sciences, Virrat, Finnország, 2014. március 30. – április 10. link
Kaczur S. (2013): Az esélyegyenlőséget szolgáló info-kommunikációs technológiák (TÁMOP-5.4.6.A-12/1–2013-0001) (előadás hazai konferencián). A Tudomány Napja a Gábor Dénes Főiskolán, Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2013. november 21. link
Kaczur S. (2013): Szakmai gyakorlat csoportmunkájának eLearning alapú támogatása a GDF-en (előadás hazai konferencián). XIV. eLearning fórum, Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2013. november 15. link
Hámos T., Varjasi M., Kaczur S. (2013): Az A* keresés működését bemutató oktatóprogram (előadás külföldi konferencián). 19th Multimedia in Education Conference, Kassai Műszaki Egyetem, Kassa, Szlovákia, 2013. június 13–14. link
Kaczur S. (2013): Variations on a theme — Experiences about a coding exercise of a Software developer NQR exam. Journal of Applied Multimedia, Budapest, John von Neumann Computer Society, Multimedia in Education section, 1./VIII., 2013, pp. 32–35. (ISSN 1789–6967) link
Kaczur S., Kállai M. (2013): Development of mobile applications — GDF Mobilinfo. Journal of Applied Multimedia, Budapest, John von Neumann Computer Society, Multimedia in Education section, 1./VIII., 2013, pp. 25–31. (ISSN 1789–6967) link
Kaczur S. (2013): Variációk egy témára – Szoftverfejlesztő OKJ vizsga kódolási feladatának tapasztalatai. Alkalmazott Multimédia, Budapest, Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Multimédia az Oktatásban Szakosztály, 1./VIII., 2013, pp. 29–32. (ISSN 1789–6967) link
Kaczur S., Kállai M. (2013): Mobil alkalmazások fejlesztése — GDF mobilinfo. Alkalmazott Multimédia, Budapest, Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Multimédia az Oktatásban Szakosztály, 1./VIII., 2013, pp. 24–28. (ISSN 1789–6967) link,
DR. KOMÁROMI LÁSZLÓ PhD
Komáromi L. et al. (2015): Investigating the Successful Introduction of a CRM System. Informatika, Informatika, Vol. XVII. No. 1. (Issue 43, 2015), pp. 53–59. (ISSN 1419–2527)
Komáromi L., Zárda S. (2015): Time to Assess Learning Outcomes in e-Learning, Vol. XVII. No. 1. (Issue 43, 2015), pp. 49–52. (ISSN 1419–2527).
Komáromi L., Márkus Zs. (2014): Elektronikus oktatási tartalomfejlesztés a közoktatásban. eLearning Fórum konferencia. Budapest.
Komáromi L., Zárda S. (2014): Time to Assess Learning Outcomes in e-Learning (TALOE) – E-Assessment Practices. EDEN Conference. Zagreb, 2014.
Komáromi L. (2014): Early School Living – Outcomes and Fidings in Hungary. European Conference. Lisbon.
DR. SZÁSZ ANTÓNIA PhD
Szász A., Kiss G. (2018): Jelszóvisszafejtő programok oktatási célú felhasználása és hatásuk az információbiztonsági tudatosságra. Információs Társadalom, XVIII. évf. 3. szám (ISSN 158–86947) (megjelenés előtt)
Kiss G., Szász A. (2018): A multimédiás jelszóvisszafejtő programok hatása a hallgatók információbiztonsági tudatosságára. In: A XXIV. „Multimédia az Oktatásban” nemzetközi konferencia kiadványa – 24th Multimedia in Education Conference Proceedings (szerk. Berke József et al.), Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Multimédia az Oktatásban Szakosztály – Nemzeti Közszolgálati Egyetem, Budapest, pp. 190–198. (ISBN 978–615-5036–13-2) DOI: 10.26801/MMO.2018.1.024. link
Szász Antónia (2018): Videofeliratozás. Dokumentáció (képes összefoglaló). MIKE ILIAS Tudástár. (Megjelenés ideje: 2018.06.30.) link
Szász Antónia (2018): Adatgyűjtés és űrlapok létrehozása az ILIAS 5.3-ban. Dokumentáció (képes összefoglaló). MIKE ILIAS Tudástár. (Megjelenés ideje: 2018.06.30.) link
Szász A. (2018): Az ILIAS-tananyag haladó szintű szerkesztési és beállítási lehetőségei. Dokumentáció (képes összefoglaló). MIKE ILIAS Tudástár. (Megjelenés ideje: 2018.02.01.) link
Berecz A., Szász A. (2017): Mérés és értékelés tutoriál. XVIII. eLearning Fórum, ILIAS workshop. GDF, Budapest. 2017. november 24. link; link
Szász A. (2017): Képzési célok megvalósításának támogatása az ILIAS-ban (előadás). XVIII. eLearning Fórum, ILIAS workshop. GDF, Budapest. 2017. november 24. link; link
Szász A. (2017): A Magyar ILIAS Közösség Egyesület (MIKE) tevékenysége és a hazai távoktatás fejlesztésében játszott szerepe = Hungarian ILIAS Community Public Benefit Association – goals and activities (előadás). A Magyar Honvédség I. Nemzetközi és nemzeti E-learning konferenciája. (Szervező: a Honvéd Vezérkar Kiképzési és Oktatási Csoportfőnökség.) Stefánia Palota – Honvéd Kulturális Központ, Budapest. 2017. június 19–20. link
Kiss G., Szász A. (2017): A videóval támogatott információbiztonsági képzés hatása a jelszóhasználati szokásokra (poszterelőadás). Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017: Hungarian Conference on Educational Research. ELTE PPK, Budapest. 2017. május 25–26. link
Kiss G., Szász A. (2017): Az informatikai biztonsági képzés eredményessége – attitűdváltozás és inklúzió. Összefoglaló. In: II. Oktatástervezési és Oktatás-Informatikai Konferencia – absztraktkötet (szerk. Hülber L.), Eszterházy Károly Egyetem, Oktatáselméleti, Oktatástervezési és Módszertani Tudásközpont, Eszterházy Károly Egyetem (EKE) Líceum Kiadó, Eger, pp. 72–73. (ISBN 978–615-5621–36-9) link
Szász A. (2016): Az ILIAS fejlesztési irányai és a magyar nyelvű felület újdonságai. In: Tanulmánykötet a 7. BBK előadásaiból, 2. kötet (szerk. Prof. Dr. Rajnai Z., Dr. Fregan B., Marosné Kuna Zs.), Óbudai Egyetem, Budapest, pp. 306–318. (ISBN 978–615-5460–97-5) link
Szász A. (2016): Ízelítő az ILIAS 5 újdonságaiból (előadás). XVII. eLearning Fórum, ILIAS workshop, Gábor Dénes Főiskola, Budapest. 2016. november 18. link; link
Szász A., Budai A. (2015): ILIAS e-learning mint versenyképességet előmozdító tényező – magyar nyelven. In: Tanulmánykötet a 6. Báthory–Brassai nemzetközi konferencia előadásaiból, 2. kötet (szerk. Prof. Dr. Rajnai Z., Dr. Fregan B., Marosné Kuna Zs., Dr. Ozsváth J.), Óbudai Egyetem, Budapest, pp. 137–147. (ISBN 978–615-5460–38-5) link
Szász A. (2015): Az emberi tényező (előadás). E-learning Műhely. Szervezők: Magyar ILIAS Közösség Egyesület, GDF AMI Budai Attila eLearning Tudományos Műhely. Gábor Dénes Főiskola, Budapest. 2015. május 8. link
Kiss G., C. A. Torres Gastelu, Szász A. (2015): The ICT competencies of students in higher education in Mexico and Hungary. In: Matematikát, fizikát és Informatikát oktatók XXXIX. országos konferenciája, MAFIOK (szerk. Stettner E., Klingné Takács A., Barna R.), Kaposvári Egyetem, Kaposvár, pp. 133–140. (ISBN 978–615-5599–00-2)
Projektekben való részvétel
(2015) A „TALOE | Time to Assess Learning Outcomes in E-learning” című nemzetközi projektben végzett tevékenységek: a TALOE webes eszköz tesztelése, értékelése, fejlesztési ötletek megfogalmazása. https://taloe.up.pt; http://taloe.innovate4future.eu
(2014-től) Az ILIAS magyar nyelvű súgórendszerének fejlesztése a Magyar ILIAS Közösség Egyesület koordinálásával. link
(2012–2013) Az „ECQA Certified Social Media Networker Skills” nemzetközi konzorciumi partnerségben megvalósuló Leonardo–SIMS projektben (száma: 2011–1-ES1-LEO05-35930) végzett tevékenységek: tananyagfejlesztés, tesztek készítése (U.2.3. Social Media Services; Content Sharing, Recommendation and Collaboration + Education). link
(2011) A „TÁMOP Képzők képzése” című projektben ILIAS tutor- és mentorképzés (módszertani továbbképzés és képzési anyagok készítése). TÁMOP-4.1.2–08/2/C/KMR-2009–0001 „Oktatói és vezetői továbbképzések a Gábor Dénes Főiskolán a műszaki és informatikai felsőoktatás minőségének javítására és kapacitásának bővítésére”. Távoktatási módszertani továbbképzés elsődiplomás oktatási programokban: 80 tutor és 6 mentor továbbképzése. link
(2010–2011) A „Természettudományos (matematika és fizika) képzés a műszaki és informatikai felsőoktatásban” című BME–GDF tananyagfejlesztési projektben (száma: ÚMFT, ÚMFT, TÁMOP-4.1.2.A/1–11/1) végzett tevékenységek: „multimédiás eszközök és szimbolikus számítások alkalmazására használható eszközök, tesztgeneráló és értékelő programok fejlesztése, illetve tesztelése”. link
(2010-től folyamatosan) Részvétel az ILIAS magyar nyelvű verziójának fejlesztésében
DR. SZÁSZ GÁBOR PhD
Szász G. (2017): Virtuális mérések kiértékelése ILIAS gyakorlatokkal. MIKE–GDF E-Learning Műhely, GDF, Budapest, 2017. május 19. link
Szász G. (2014): „Multimédia az oktatásban gyűrű – életmű díj” 2014. Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, Multimédia az Oktatásban Szakosztály.
Berkes O., Dr. Szász G. (2013): Mérési adatok számítógépes kiértékelése – Útmutató a „Mérés- és irányítástechnika” tantárgy kapcsolódó laborgyakorlatához. Minőség Díj Pályázat 2012/2013. II. helyezés.
A műhely munkájából készült korábbi publikációk
BALOGH ANIKÓ
Noszkay E., Petákné Balogh A. (2012): Knowledge Management – A New Role of Universities. International Journal of Management Cases (IJMC), Vol. XIV, No. 2, pp. 131–136.
Petákné Balogh A. (2012): Benchmarking Tools analysing the ICT Sector Focusing on Hungary. Informatika, Vol. XIV, No. 2, pp. 29–33. (ISSN 1419-252) link
Balogh A. (2011): Tudásmenedzsment és a felsőoktatási intézmény, mint vállalat = Knowledge Management and the University as a Company. Gazdaság és Társadalom, 3. évf. 1. szám, pp. 113–127. (ISSN 0865–7823) DOI: 10.21637/GT.2011.1.06. link
Balogh A. (2011): Online Tools of Knowledge Management in Hungarian Higher Education. Informatika, Vol. XIII, No. 2, pp. 4–10. (ISSN 1419–2527) link
Balogh A. (2011): Tudásmenedzsment megközelítések – folyamatok a felsőoktatásban. In: „Hitel, Világ, Stádium” Nemzetközi Tudományos Konferencia Tanulmánykötete. Nyugat-magyarországi Egyetem Közgazdaságtudományi Kar, Sopron, pp. 1–17. (ISBN 978–963-9883–73-4)
Petákné Balogh A. (2011): Az EU tagországok oktatási informatikai fejlettségi szintjének vizsgálata statisztikai módszerek segítségével (előadás). A „Tudomány Ünnepe 2011” a Gábor Dénes Főiskolán, Budapest, 2011. november 9. link
Balogh A. (2011): Az intézményi tudásmenedzsment támogatása e-learning eszközök segítségével. In: Tudásból várat…, Tudásmenedzsment elméleti és módszertani megközelítésben. A Magyar Tudományos Akadémia Vezetés-és Szervezéstudományi Bizottság Tudásmenedzsment Albizottságának II. számú gyűjteményes kötete, 2009–2011. (szerk. Noszkay E.), N&B Kiadó, Budapest, pp. 9–15. (ISBN: 978–963-08–1265-8)
Petákné Balogh A. (2010): Tudásmenedzsment a felsőoktatásban (előadás). A „Tudomány Ünnepe 2010” a Gábor Dénes Főiskolán. Budapest, 2010. november 8. link
Balogh A., Lengyel Zs., Kovács J. (2010): M-ILIAS: Studying in a Mobile Environment, Media Inspirations for Learning, What makes the inpact? In: Book of Abstracts and Electronic Proceedings of the EDEN 2010 Annual Conference, European Distance and E-Learning Network (EDEN), pp. 101–102.
Balogh A., Noszkay E. (2009): Correspondence System of Lifelong Learning, Knowledge Management and E-learning in Everyday Higher Education Practice. In: The Enterprise Information Systems International Conference on Research and Practical Issues of EIS (CONFENIS) Proceedings, Széchenyi István Egyetem, Győr, 9 p.
Balogh A. (2009): Hungarian E-Learning in a European Perspective. In: The capital of intelligence – the intelligence of capital (ed. Noszkay E.), Foundation for Information Society, Budapest, pp. 191–202. (ISBN:978–963-87788–2-6) link
Balogh A., Noszkay E. (2009): Életen át tartó tanulás, tudásmenedzsment, és az e- learning összefüggésrendszerének „hétköznapjai” a felsőoktatási gyakorlatban (előadás). X. eLearning Fórum, Budapest, 2009. november 11. video
Balogh A., Budai A. (2009): Organizational integration of ILIAS services at Dennis Gabor Applied University (előadás). 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, Budapest, 2009. november 12–13. link
Balogh A. (2008): Introducing the Report „Megaproviders of e-learning in Europe” and an Analysis of Gábor Dénes College as an E-learning Provider. In: Felnőttképzési tapasztalatok és lehetőségek a felsőoktatás megújításában: 4. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia = Adult Education Experiences and Opportunities for the renevewal of higher education: MELLearN 4th Hungarian National and International Lifelong Learning Conference Proceedings (szerk. Kálmán A.), MELLearN Egyesület, Debrecen, pp. 340–350. (ISBN:978–963-87523–8-3)
Balogh A., Szász A. (2008): Atipikus tanulásszervezési módszerek alkalmazása a felsőoktatásban II. „IKT alapú tutorálás-mentorálás” című szekciójának tapasztalatai, MELLearN 2008, GDF, Budapest, 2008. november 28. ILIAS Tudástár, link
Balogh A., Komáromi L. (2008): Innovatív minőségi folyamatok az eLearningben, a tutorálás és mentorálás gyakorlata a Gábor Dénes Főiskolán. In: Informatika a felsőoktatásban 2008 konferenciakiadvány (szerk. Pethő A., Herdon M.), Debreceni Egyetem, Debrecen, 9 p. link
Kriskó E., Balogh A. (2008): Web 2.0 szolgáltatások a gyakorlatban (előadás). IX. eLearning Fórum, SZÁMALK, Budapest, 2008. június 3–4. Kriskó E., Balogh A., video
Balogh A. (2008): Az elektronikus vizsgáztatás és önellenőrzés az ILIAS-ban. Számítógépes bemutató és tanárképzés tananyaga a gyakorlatban (előadás). IX. eLearning Fórum, SZÁMALK, Budapest, 2008. június 3–4. link, video
Berecz A., Balogh A. (2007): Integrating ILIAS into the everyday work of students and teachers at Dennis Gabor College (DGC) (presentation). 6th International ILIAS Conference, Bolzano, 2007. október 4–5. link
Berecz A., Balogh A., Littvay L. (2007): Az ILIAS keretrendszer használatának beépülése az oktatói és a hallgatói munkába a Gábor Dénes Főiskolán (prezentáció). VIII. eLearning Fórum, Budapest, 2007. június 4–5. link
Berecz A., Balogh A. (2006): Az ILIAS alkalmazása a Gábor Dénes Főiskolán – tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése. In: A felsőoktatás szerepvállalása a felnőttképzésben, MELLearN Workshop, ELTE, MELLearN Egyesület, Debrecen, pp. 82–92. (ISBN: 978–963-87523–0-7) link, link
Budai A., Berecz A., Balogh A. (2006): ILIAS – Hungarian Version of a Web Based Content Development and E-Learning Framework with Users’ Manual Guide and Learning Learning Modules (presentation). Comenius Edumedia 2006, SZÁMALK, Budapest, 2006. április 7. link, link
Balogh A., Simonics I. (2005): E-learning rendszerek – WebCT fejezet. In: E-learning 2005 (szerk. Hutter O., Magyar G., Mlinarics J.), Műszaki Könyvkiadó, Budapest, pp. 172–175. (ISBN 963–16-6004–4)
BERECZ ANTÓNIA
Csuta G., Berecz A. (2012): Velünk élő történelem – A teáskannától a Toy Story-ig. Informatika Korszerű Technikái 2012, Dunaújváros, 2012.11.16. link.
Berecz A., Dr. Seres Gy. (2012): Az e-tanítási-tanulási modellek. Matematikát, fizikát és informatikát oktatók XXXVI. konferenciája, Károly Róbert Főiskola, Gyöngyös, 2012.08.27–29., Acta Carolus Robertus tudományos kiadványkötet különszáma, ISSN 2062–8269 pp. 163–169. Konferencia DVD ISBN: 978–963‑9941–59–5. link.
Berecz A. (2012): Az e-tanítási-tanulási folyamathoz illeszkedő tanítási-tanulási stratégiák áttekintése. XVIII. „MultiMédia az Oktatásban” konferencia, Károly Róbert Főiskola, Gyöngyös, 2012.07.12–13. link.
Berecz A., Pődör A. (2010): 3D animáció-készítés tanulásának támogatása e-learning eszközökkel. –- előadás magyarul. Matematikát, fizikát és informatikát oktatók XXXIV. konferenciája, Szent István Egyetem Gazdasági Kar, Békéscsaba, 2010. augusztus 24–26., cikk: tudományos és kulturális folyóirat (magyar-szlovák periodika), DVD, magyarul, Kitekintés – Perspective, Magyar-román-szlovák periodika Különszám, Szent István Egyetem Gazdasági Kar, XV. évfolyam, Békéscsaba, 2011., ISBN 978–963–269–201–2, ISSN 1454–9921, pp. 199–207. link.
Berecz A., Kriskó E. (2008): Az e-learning minőségbiztosítási megközelítései és alkalmazásuk a GDF ILIAS-ban (E-learning Quality Approaches and their Usability in the GDF ILIAS). absztrakt, cikk: magyarul, Informatika a felsőoktatásban 2008, Konferencia kiadvány, előadás-összefoglalók és teljes előadást tartalmazó CD-melléklet, Első kiadás, Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, 2008. augusztus, ISBN 978–963–473–129–0 és ISBN 978–963–473–0, pp. 177. és pp. 1–13. link, link.
Berecz A., Dr. Ágoston Gy. (2007): Alapozó BSC-s informatikai tárgyak LCMS eszközök felhasználásával történő oktatásfejlesztése és bevezetésének tapasztalatai, oktatásmódszertani problémái. — előadás: magyarul, Felsőoktatási Matematika-, Fizika- és Számítástechnika Oktatók XXXI. Konferenciája, Dunaújvárosi Főiskola, Dunaújváros 2007. augusztus 23–25. cikk: konferencia kiadvány, magyarul, Felsőoktatási Matematika-, Fizika- és Számítástechnika Oktatók XXXI. Konferenciája, Dunaújvárosi Főiskola, Dunaújváros 2007. augusztus 23–25., pp. 141–149. link.
Dr. Ágoston Gy., Berecz A., Pham Vu Kien Cuong (2007): Az Interneten keresztül nyújtható, tanulást és csoportmunkát támogató szolgáltatások köre és elemzése a testreszabás szemszögéből. cikk: magyarul, Informatika Korszerű Technikái 2006 konferencia kiadványában, Dunaújvárosi Főiskola Informatikai Intézet, Dunaújváros, 2007. március, (ISBN 978–963–86533–3–8), pp. 4–22. link.
Berecz A., Dr. Ágoston Gy. (2006): The Hungarian Adaptation of ILIAS Webbased L©MS and its Use in Information Education with a Special Regard to Services tailoring. előadás: magyarul, Matematika-, fizika- és számítástechnika oktatók XXX. Konferenciája, Pécs 2006.08.23–25. cikk: konferencia kiadvány, periodikában, angolul, CD ISBN-10:963‑7298–12–6, ISBN-13:978–963‑7298–12–7, Pollak Periodica An International Journal for Engineering and Information Sciences, DOI: 10.1556/Pollack.2.2007.S.7, Vol. 2, Akadémia Kiadó 2007., pp. 71–84. link.
Berecz A., Balogh A. (2006): Az ILIAS alkalmazása a Gábor Dénes Főiskolán – tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése. poszterelőadás: magyarul, A felsőoktatás szerepvállalása a felnőttképzésben, MELLearN Workshop, Budapest, 2006.11.24. link. cikk: konferencia kiadvány, magyarul, A felsőoktatás szerepvállalása a felnőttképzésben, MELLearN Workshop, Eötvös Loránd Tudományegyetem, MELLearN Egyesület, Debrecen, 2007., ISBN: 978–963–87523–0–7, pp. 82–92. link.
DR. BERKE JÓZSEF PHD, CSc
Magyar M., Kozma-Bognár, V., Berke J. (2012): MMO az évek tükrében (A felnőttéválás folyamatának formai és tartalmi elemei). XVIII. „Multimédia az oktatásban” konferencia, 2012. július 12–13., Gyöngyös.
BUDAI ATTILA
Szász G., Budai A., Komáromi L., Szász A. (2012): A távoktatás minőségbiztosítása, különös tekintettel az internetes távoktatási keretrendszerek minősítésére (prezentáció). Előadó: Szász Gábor. XIII. eLearning Fórum, az „eLearning Minőségbiztosítása” c. szekció. SZÁMALK székház, Budapest. 2012. november 16. link
Budai A. (2012): Az e-portfolió lehetőségei az ILIAS 4.2 verziójában (előadás és összefoglaló). MIKE–GDF E-learning Műhely, GDF, Budapest, 2012. május 11., 3 p. link
Budai A. (2009): Költséghatékony e-learning képzés. Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára. Vitaindító előadás. 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, Budapest, 2009. november 12–13. link
Balogh A., Budai A. (2009): Organizational integration of ILIAS services at Dennis Gabor Applied University (előadás). 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, Budapest, 2009. november 12–13. link
Budai A., Szász A. (2008): E-kompetencia: új technológiák és pedagógiai feladatok az internetes távoktatásban. In: Informatika a Felsőoktatásban 2008 c. konferencia CD kiadványa (szerk. Pethő A., Herdon M.), Debreceni Egyetem; 8 p. (ISBN 978–963-473–129-0) link
Budai A. (2007): A GDF új távoktatási módszertana és BSc képzésbeli alkalmazásának tapasztalatai. Prezentáció. VIII. eLearning Fórum, Budapest, 2007. június 4–5. link; video
Budai A. (2007): Az ILIAS e-learning keretrendszer alkalmazásának tapasztalatai a Gábor Dénes Főiskolán. Prezentáció. „Átalakuló rendészeti képzés” szakkonferencia, Siófok, 2007. április 17–18. link
Budai A., Dr. Zárda S. (2006): Az ILIAS e-learning keretrendszer. Prezentáció. Informatikai szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2006. november 24. link
Budai A., Berecz A., Balogh A. (2006): ILIAS – Hungarian Version of a Web Based Content Development and E-Learning Framework with Users’ Manual Guide and Learning Learning Modules (presentation). Comenius Edumedia 2006, SZÁMALK, Budapest, 2006. április 7. link, link
Budai A. (2005): Az ILIAS e-learning keretrendszer alkalmazása. In: Informatika a felsőoktatásban 2005, Debreceni Egyetem, Debrecen, 6 p. link
Budai A. (2005): Az ILIAS tananyagfejlesztő és távoktató keretrendszer gyakorlati működtetése a Gábor Dénes Főiskolán a 2004/2005-ös tanévben. Prezentáció. VI. eLearning Fórum, SZÁMALK, Budapest, 2005. június 9–10. link
Budai A. (2004): Learning Content Management System (LCMS) bevezetése a Gábor Dénes Főiskolán. Prezentáció. IV. eLearning Fórum, Budapest, 2004. június 16. link, hangfelvétel
Ágoston Gy., Budai A. (2004): Blended learning in higher education for student groups having different learninbg strategies. The integrated Learning Content Management System at Dennis Gabor College. In: Proceedings of the EDEN 2004 Annual Conference (eds. Szűcs A., Bø I.), EDEN, Budapest, pp. 475–480. link, link
Ágoston Gy., Budai A. (2004): Blended learning felsőoktatásban eltérő tanulási stratégiákat megvalósító hallgatói csoportok számára. Az integrált Learning Content Management System a Gábor Dénes Főiskolán. Kézirat. ILIAS Tudástár, 6 p. link
DR. JAROSIEVITZ BEÁTA PHD
Jarosievitz (2012): ICT and Easy Magnificent Interactive Experiments
In: Àgueda Gras-Velázquez Noora Eronen , Péter Fábián-Hajek , Àgueda Gr as- Velázquez (szerk.) The SCIENTIX Conference . 64 p. Konferencia helye, ideje: Brussels , Belgium , 2011.05.06 -2011.05.08. Paper 78. 1 p.
Jarosievitz (2012): ICT in Physics Teaching for Secondary Schools and Colleges In: Pixel (szerk.) New Perspective s in Science Education . Konferencia helye, ideje: Firenze , Olaszország , 2012.03.08 -2012.03.10. Firenze: Simonelli Editore, 2012. pp. 11–16. (ISBN:978–88-7647–757-7)
Jarosievitz B. (2012): Középiskolai diák-kutatócsoportokkal megvalósított sikeres hazai és nemzetközi projektek Készült a Magyar Tudományos Akadémia főtitkára által meghirdetett pályázatra és Pedagógus Kutatói Pályadíjban részesült
Jarosievitz B. (2012): Játékos Villamosságtan: Öveges Tanár Úr nyomában. Ismeretterjesztő előadás a Kutatók éjszakáján
Jarosievitz B. (2012): Elektromosságtan – Digitális tananyag BSC hallgatóknak: SCORM kompatibilis tananyag. A tananyag a Gábor Dénes Főiskola e-Tananyag Minőség Díján 2012, megosztott I.díjat kapott. pp. 1–1029.
Jarosievitz B. (2011): Multimedia used in the national and international educational projects INFORMATIKA — A GÁBOR DÉNES FŐISKOLA KÖZLEMÉNYEI 38: pp. 22–26. (2011)
Jarosievitz B. (2011): CERN (videókonferencia, a webtől a Grid-ig) Előadás a „Tudomány Ünnepe 2011” rendezvénysorozat keretében a Gábor Dénes Főiskolán, 2011. november (2011)
KACZUR SÁNDOR
Kaczur S. (2012): Web-programozó Diákműhely ILIAS-os tapasztalatainak összefoglalója (előadás). ILIAS keretrendszer a tehetséggondozás és az e-learning szolgálatában — Workshop informatika szakos tanároknak a Gábor Dénes Tehetségpont, a Magyar ILIAS Közösség Egyesület és az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete Tehetségpont közös szervezésében; Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2012. január 26. link
Kaczur S. (2012): Programozás gyakorlat ILIAS kurzussal (előadás műhelynapon): ILIAS keretrendszer a tehetséggondozás és az e-learning szolgálatában — Workshop informatika szakos tanároknak a Gábor Dénes Tehetségpont, a Magyar ILIAS Közösség Egyesület és az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete Tehetségpont közös szervezésében; Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2012. január 26. link
Kaczur S., Kiss G. (2011): Programozási tantárgyak tesztkérdéseihez tartozó vizsgaeredmények értékelése. In: Magyar és a Világtudomány Napja XV. Konferencia CD, Szolnoki Tudományos Közlemények XV., Szolnok, pp. 1–22. (ISSN 2060–3002) link
Kaczur S. (2011): Gyakorlati kurzus elektronikus szervezése – ILIAS-os tapasztalatok (előadás műhelynapon). MIKE E-learning Műhely, GYEMSZI, Budapest, 2011. november 11. link
Kaczur S., Kiss G. (2011): Programozási tantárgyak tesztkérdéseihez tartozó vizsgaeredmények értékelése (poszter hazai konferencián). Magyar és a Világtudomány Napja XV., IV. Poszter szekció, Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Szervezete, Szolnok, 2011. november 10. link
Kaczur S. (2011): A Programozási technológia tantárgy oktatása a Gábor Dénes Főiskolán. In: Informatika a felsőoktatásban 2011 konferenciakiadvány, Debreceni Egyetem Informatikai Kar, Debrecen, pp. 565–572. (ISBN 978–963-473–461-1) link
Kaczur S., Fintor K. (2011): Szerkezetföldtani oktatóprogram, vetőmenti elmozdulások modellezésére. Perspective, XV. évf. különszám, Szent István Egyetem Gazdasági Kar, pp. 215–222. (ISSN 1454–9921) link
Fintor K., Kaczur S. (2011): Vetőmozgások 3D-s szimulációjának alkalmazása a földtudományi képzésben. Perspective, XV. évf. különszám, Szent István Egyetem Gazdasági Kar, pp. 208–214. (ISSN 1454–9921) link
Nádai G., Sós B., Stiller R., Kaczur S. (2011): Tartalomkezelés a felsőoktatásban, modern webes technológiákkal. In: Multimédia az oktatásban 1995–2010 konferenciakiadvány, Budapest, pp. 1–11. (ISBN 987–615-5036–04-0) link
Kaczur, S. (2011): Prímszámkódolás – Applet fejlesztése Java nyelven. In: Multimédia az oktatásban 1995–2010 lkonferenciakiadvány, Budapest, pp. 1–7. (ISBN 987–615-5036–04-0) link
Kaczur S., Pamuláné Borbély É. (2010): Comparison of Self-evaluation Tests and Exam Results in Technology of Programming. In: User Generated Content Assessment in Learning – Enchancing Transparency and Quality of Peer Production, Book of Abstracts, Sixth EDEN Research Workshop, Budapest, Budapest University of Technology and Economics, Hungary, pp. 148–149. (ISBN 978–963-87914–4-3) link
Nádai G., Sós B., Stiller R., Kaczur S. (2010): Tartalomkezelés a felsőoktatásban, modern webes technológiákkal (előadás hazai konferencián). Multimédia az oktatásban Konferencia 2010, Nyíregyházi Főiskola, Nyíregyháza, 2010. július 8–9. link
Kaczur S. (2010): Komplex térinformatikai projektmunka a GeoMedia-ban (előadás hazai konferencián). Alkalmazott Informatika Konferencia 2010, Kaposvári Egyetem, Kaposvár, 2010. január 22. link
Kaczur S., Kopácsi S. (2009): Irányított hallgatói projektmunka — folyamatirányító szoftver fejlesztése (előadás hazai konferencián) .A Tudomány Napja a Gábor Dénes Főiskolán, Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2009. november 11. link
Kaczur S., Kopácsi S. (2009): Electronic Exam System for students ability in programming. In: European Distance and E-Learning Network (EDEN) 2009, Innovation in learning communities — What did you invent for tomorrow?, pp. 1–6. (ISBN 978–963-87914–3-6) link
Kaczur S., Kopácsi S. (2009): Electronic Exam System for students ability in programming (poszter külföldi konferencián). European Distance and E-Learning Network (EDEN) 2009 Annual Conference, Gdansk, Lengyelország, 2009. június 10–13. link,
Kaczur S., Kiss G. (2009): Tesztkészítés; hallgatói teszthasználat és vizsgaeredmények összevetése. (előadás hazai konferencián) 5. magyarországi ILIAS-workshop, Gábor Dénes Főiskola, Budapest,2009. május 5. link
Kaczur S., Kiss G. (2009): A Programozási alapok tantárgy tesztkérdéseihez tartozó vizsgaeredmények értékelése (poszter hazai konferencián). VII. Pedagógiai Értékelési Konferencia – PÉK 2009, Szegedi Tudományegyetem, Szeged, 2009. április 24–25. link
Bognár G., Kaczur S. (2008): Térbeli gondolkodás segítése elektronikus eszközökkel. In: Informatika a felsőoktatásban 2008 konferenciakiadvány, Debreceni Egyetem Informatikai Kar, Debrecen, pp. 1–9. (ISBN 978–963-473–129-0) link
Kaczur S., Kopácsi S. (2008): Practical application of coordinate and dot transformations. A GAMF Közleményei, Kecskemét, XXIII. évf., pp. 121–126. (HU ISSN 1587–4400) link,
Kaczur S. (2008): Számítógépes szimulációs példák néhány keresési módszer oktatásához a mesterséges intelligencia területén. Acta Agraria Kaposváriensis, Vol 12, No 2, pp. 53–58. (ISSN 1418–1789) link
DR. KOMÁROMI LÁSZLÓ PhD
Komáromi L. (2012): Road to excellence in the training Quality process. Key competences of the trainer- tutor in the teaching-learning process. EDEN 2012 Conference, Porto.
Komáromi L., Szász G. (2011): A távoktatás minőségbiztosítása, különös tekintettel az internetes távoktatási keretrendszerek minősítésére. XX. Magyar Minőséghét Konferencia, Budapest.
Komáromi L. et.al (2011): Conceptual Model for Virtual Mobility and EQF. EU ERASMUS project
Komáromi L., Graf T. (2011): Experiences from the EduTubePlus pilot phase in Hungary. On the effective use video in education, online video repositories and services and the underlying pedagogy. International Conference. Ministry of Education. Athens.
Komáromi L., Kaposi G.(2010): Innovatív módszerek és eszközök az eLearningben. eLearning Fórum Konferencia. Budapest.
Komáromi L., Szász G. (2010): Minőség és megbízhatóság posztgraduális képzés. Magyar Minőség Hét Oktatási nap konferencia. Budapest
Komaromi L. et.al. (2010): Harmonizing Virtual Mobility and the European Qualification Framework., EDEN Conference Workshop. Valencia
Komaromi L., Dias A. (2010): E-learning contributions to EQF implementation. EU Life-long Learning project. link
Komáromi L., Wagner B. (2009): Innovative eLearning Tool for Quality Training Material. 8th International ILIAS Conference. Budapest
Komáromi L., Szász G. (2008): Minőségfejlesztés a távoktatásban. Magyar Minőség Hét konferencia. Magyar Minőség Társaság
Komáromi L., Zárda S. (2008): Minőségfejlesztés az oktatásban. Verlag Dashöfer Kiadó. Budapest
Komáromi L., Balogh A. (2008): Innovatív minőségi folyamatok az eLearningben, a tutorálás és mentorálás gyakorlata a Gábor Dénes Főiskolán. Informatika a felsőoktatásban 2008 konferencia. Debrecen
Komáromi L. (2008): Minőségirányítás a távoktatásban. Informatika. A Gábor Dénes Főiskola Közleményei, pp. 30–33.
Komáromi L., Moumoutzis N. (2008): Results of Surveys concerning Open Source Platforms and Quality Management in VET. Research Report. EU EECA project.
Komáromi L. (2007): Minőségirányítás a távoktatásban. Magyar Tudomány Ünnepe Konferencia, GDF. Budapest
KRISKÓ EDINA
Kriskó E., Muhari Cs. (2010): Why cannot the place of LCMS be found in the institutional communication? In: 10th International Educational Technology Conference (IETC 2010) Proceedings Book, Vol III, Istanbul, Turkey, pp. 1800–1804. 2010.04.26–28. link
Muhari Cs., Kriskó E. (2010): Possible application of wikipedia int he BSc and BA degree programs. In: 10th International Educational Technology Conference (IETC 2010) Proceedings Book, Vol II, Istanbul, Turkey, pp. 1180–1184. 2010.04.26–28. link
Kriskó E., Muhari Cs. (2010): A problematic development of curriculum. Kitekintés – Perspective, XV. évf. különszám, pp. 111–121. Szent István Egyetem, Gazdasági Kar, Békéscsaba (ISSN 1454–9921) link
Kriskó E. (2009): A web2.0 eszközei és alkalmazásuk jó gyakorlatai a felsőoktatásban (előadás). 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia, Budapest, 2009. november 12–13. link
Kriskó E. (2009): ILIAS-Wiki at Dennis Gabor Applied University. In: 33rd International Congress of Teachers of Mathematics, Physics and IT, Budapest Business School College of Commerce Catering and Tourism, Budapest, pp. 108–114.
Kriskó E., Muhari Cs. (2009): ILIAS-wiki alkalmazása a Gábor Dénes Főiskolán (absztrakt). In: Matematikát, fizikát és informatikát oktatók XXXIII. országos és nemzetközi konferenciája: MAFIOK XXXIII. (szerk. Fischer G.), BGF Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Főiskolai Kar, Budapest, p. 67. (ISBN:978–963-7159–31-2)
Kriskó E. (2009): Az ILIAS-wiki a gyakorlatban (előadás). 5. Magyarországi ILIAS Workshop, Budapest, 2009. május 5. link
Kriskó E. (2009): LCMS rendszerek – arculatépítés – hallgatói részvétel. In: I. Oktatás-Informatikai Konferencia. Tanulmánykötet (szerk. Ollé J.), ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, pp. 175–180. link
Berecz A., Kriskó E. (2008): Az e-learning minőségbiztosítási megközelítései és alkalmazásuk a GDF ILIAS-ban (E-learning Quality Approaches and their Usability in the GDF ILIAS).
- absztrakt, cikk: magyarul, In: Informatika a felsőoktatásban 2008 konferenciakiadvány (szerk. Pethő A., Herdon M.)
- előadás-összefoglalók és teljes előadást tartalmazó CD-melléklet, Első kiadás, Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, 2008. augusztus, ISBN 978–963–473–129–0 és ISBN 978–963–473–0, pp. 177. és pp. 1–13. link, link
Kriskó E., Muhari Cs, Dr. Ágoston Gy. (2008): ILIAS Learning Content Management System (LCMS) at Dennis Gabor Applied University B.Sc. higher education. In: A GAMF Közleményei (szerk. Dr. Belina K. et al.), Kecskeméti Főiskola Gépipari és Automatizálási Műszaki Főiskolai Kar, Kecskemét, pp. 161–166.
Kriskó E., Balogh A. (2008): Web 2.0 szolgáltatások a gyakorlatban (előadás). IX. eLearning Fórum, SZÁMALK, Budapest, 2008. június 3–4. Kriskó E., Balogh A., video
Kriskó E. (2008): A web 2.0 dióhéjban. Összefoglaló. In: IX. eLearning Fórum, SZÁMALK, Budapest, 2008. június 3–4. 4 p. link
Muhari Cs., Kriskó E., Varga Z. (2008): Creating Opportunity through Distance Education at Dennis Gabor Applied University. In: Book of Abstracts and Electronic Proceedings of the EDEN 2008 Annual Conference (eds. Tait A. W. – Szűcs A.), EDEN, Lisbon, Paper F6 059, 6 p. (CD ISBN 978–963-87914–0-5, Book of Abstracts: ISBN 978–963-06–5132-5) link
Kriskó E., Muhari Cs. (2008): A távoktatásban rejlő esélyegyenlőség. In: Az Informatika Korszerű Technikái (szerk. Cserny L.), Dunaújvárosi Főiskola Informatikai Intézet, Dunaújváros, 2008. március 7–8., pp. 10–11. (ISBN:978–963-87780–2-4) link
DR. SZÁSZ ANTÓNIA PhD
Szász G., Budai A., Komáromi L., Szász A. (2012): A távoktatás minőségbiztosítása, különös tekintettel az internetes távoktatási keretrendszerek minősítésére (prezentáció). Előadó: Szász Gábor. XIII. eLearning Fórum, az „eLearning Minőségbiztosítása” c. szekció. SZÁMALK székház, Budapest. 2012. november 16. link
Szász A. (2011): Online csoport- és projektmunka tervezése és támogatása. Tanárképzési- és kurzustapasztalatok (előadás). E-learning Műhely. GDF, SZÁMALK székház, Budapest. 2011. június 30.
Szász A. (2011): Munkaerő-piaci elvárások és felsőoktatási válaszok. Esetismertető: egy német példa és tanulságai (előadás). E-learning Műhely. GDF, SZÁMALK székház, Budapest. 2011. június 30.
Szász A. (2010): A M.E.N.T.A. Módszertani Csoport bemutatása (előadás). 6. Magyarországi ILIAS-Találkozó. GDF, SZÁMALK székház, Budapest. 2010. június 21.
Szász A. (2009): E-learning keretrendszer tesztelésének szempontjai (összefoglaló). eLearning publikációk, ILIAS tudástár; 2 p. link
Szász A. (2009): Differenciálás e-learning környezetben. In: A Dunaújvárosi Főiskola Közleményei XXXII., A Bölcsész- és Társadalomtudományi Konferencia előadásai (2009), 8 p. (ISSN 1586–8567)
Szász A. (2009): Differentiated didactic strategies in e-learning environment /Differenciált didaktikai stratégiák e-learning környezetben. (Angol és magyar nyelvű publikáció.) A 2009. évi nemzetközi ILIAS konferencia és az ILIAS Hungary online kiadványa: 2009; link; link
Szász A. (2009): Differenciált didaktikai stratégiák e-learning környezetben (előadás és workshop). Nemzetközi ILIAS konferencia, GDF, SZÁMALK székház, Budapest. 2009. november 13.
Szász A. (2009): E-módszertan, didaktikai tapasztalatok (szekció-bevezető előadás). 5. ILIAS workshop, GDF, Számalk irodaház, Budapest. 2009. május 5.
Szász A. (2009): Didactics and Methods workshop. Summary and future plans. A 2009. évi nemzetközi ILIAS konferencia és az ILIAS Hungary online kiadványa: 2009; link; link
Szász A. (2009): A digitális esélyegyenlőség perspektívái (Beszámoló a 3. Digitális esélyegyenlőség! konferenciáról). AntroPort Lapozó on-line periodika, 2009–2010. őszi-téli szám, 11 p.; link
Szász A. (2009): Innovatív LCMS szolgáltatások és újszerű pedagógia stratégiák In: Oktatás-informatikai konferencia I. Tanulmánykötet. Budapest: Eötvös Kiadó, pp. 233–238. (ISBN 978–963-284–123-6) link
Budai A., Szász A. (2008): E-kompetencia: új technológiák és pedagógiai feladatok az internetes távoktatásban. In: Informatika a Felsőoktatásban 2008 c. konferencia CD kiadványa (szerk. Pethő A., Herdon M.), Debreceni Egyetem; 8 p. (ISBN 978–963-473–129-0) link
Varga Z., Szász A. (2008): Economic analysis of blended learning from the students’ point of view. In: Book of Abstracts and Electronic Proceedings of the EDEN 2008 Annual Conference (eds. Tait A. W. – Szűcs A.), EDEN, Lisbon, 6 p. (CD ISBN 978–963-87914–0-5, Book of Abstracts: ISBN 978–963-06–5132-5)
Szász A. (2008): Az e-learningben rejlő lehetőségek és buktatók a felsőoktatásban és a szakképzésben. In: Networkshop 2008 c. konferencia CD kiadványa; 7 p., online megjelenés: link
Szász A., Balogh A. (2008): Atipikus tanulásszervezési módszerek alkalmazása a felsőoktatásban II. „IKT alapú tutorálás-mentorálás” című szekciójának tapasztalatai, MELLearN 2008, GDF 2008.11.28. ILIAS Tudástár, link
Szász A. (2007): Hogyan tehető hatékonnyá az ILIAS keretrendszer mint új tanulási környezet? (előadás). 8. eLearning Fórum, 2. ILIAS tutorial, workshop; SZÁMALK székház, Budapest. 2007. június. 6. link
DR. SZÁSZ GÁBOR PhD
Komáromi L., Szász G. (2011): A távoktatás minőségbiztosítása, különös tekintettel az internetes távoktatási keretrendszerek minősítésére. XX. Magyar Minőséghét Konferencia, Oktatási Nap. Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2011. november 4. link, video
Komáromi L., Szász G. (2010): Minőség és megbízhatóság posztgraduális képzés. Magyar Minőség Hét Konferencia, Oktatási nap, Gábor Dénes Főiskola, Budapest, 2010. november 4. felvétel
Komáromi L., Szász G. (2008): Minőségfejlesztés a távoktatásban. Magyar Minőség Hét konferencia, Oktatási Nap, Magyar Minőség Társaság, Budapest, 2008. november 6.
Szász G., Csuka A. (2008): A mechanika oktatási módszerei különböző képzési formában. Informatika a felsőoktatásban 2008, Debrecen, 2008. augusztus 27–29.
- Tanulmány In: Informatika a felsőoktatásban 2008 konferencia kiadványa, Debreceni Egyetem Informatikai Kar, Debrecen, pp. 1–7. (ISBN 978–963-473–0) link
- Absztraktkötet: Informatika a felsőoktatásban 2008, Debreceni Egyetem, Informatikai Kar, p. 203. (ISBN 978–963-473–129-0). link