A Műszaki és Gazdaságtudományi Intézet kettős feladatot lát el. Az egyik fő tevékenységi területe az alaptudományok (matematika, fizika, kémia, biológia) mellett az alapozó szakmai tárgyak: a számítás-, a mérés- és irányítástechnika, az elektronika, a számítógéppel vezérelt tervezés és gyártás, a testmodellezés, a multimédia, a minőség és megbízhatóság stb. oktatása és mindezek együttes használata az alap és posztgraduális képzésben. Az intézet másik tevékenységi területén több gazdaságtudománnyal (közgazdaságtan, vállalkozás-gazdaságtan, számvitel, kontrolling, pénzügytan) és társadalomtudománnyal (szociológia,pszichológia, filozófia, politológia) foglalkozó oktató működik együtt.
Intézetvezető:
Dr. Horváth Endre PhD, főiskolai tanár
Az intézet oktatói:
Az intézet óraadói:
Professzor Emerita/Emeritus oktatók:
Az intézet tevékenységének fő területei:
- Oktatás (előadások, szemináriumok, gyakorlatok tartása, vezetése)
- Tananyagfejlesztés
- A hallgatók szakdolgozati munkájának a támogatása, mentori és tutori feladatok ellátása, a hallgatók segítése
- Szakdolgozatok elbírálása, záróvizsgáztatás
- Tudományos kutató munka
1. Az oktatás:
Színterei:
- Gazdálkodási és menedzsment alapszak
- Műszaki menedzser alapszak
- Turizmus-vendéglátás alapszak
- Mérnök-informatikus alapszak
- Gazdaságinformatikus alapszak
- Felsőoktatási szakképzések
- Szakirányú továbbképzések
2. Tananyagfejlesztés
Az informatika gyors fejlődését új tantárgyak indításával illetve a már meglévő tananyagok folyamatos fejlesztésével követjük. Tananyagfejlesztés során oktatóink a távoktatásban is használható elektronikus oktatóanyagokat (pl. tanulást segítő ütemezést, beküldhető házi feladatokat, önellenőrző teszteket), magas színvonalú on-line főiskolai jegyzeteket, tankönyveket készítenek.
3. A hallgatók szakdolgozati munkájának a támogatása, mentori és tutori feladatok ellátása, a hallgatók segítése
Az intézet oktatói által meghirdetett szakdolgozati téma javaslatok a NEPTUN-ban elérhetők.
A munka megkezdése előtt kell megírni a témavázlatot, és beadni a diplomáztatási osztályra, hogy az intézetek időben megtehessék szakmai észrevételeiket, és ne a kész dolgozatról derüljön ki esetleg, hogy az elfogadhatatlan.
Az elfogadott témavázlat alapján a konzulens tanár vezetésével történik a kidolgozás.
A konzulensi munka folyamatát a konzulensi lap vezetésével követjük nyomon és dokumentáljuk.
A szakmai konzultációk mellett mentori, tutori feladatok ellátásával is támogatjuk hallgatóinkat.
A GDF-en minden hallgatónak van mentora, segítő tanára, akihez tanulmányi vagy egyéb problémáival fordulhat a tanár fogadóórájában (heti két óra) vagy e-mailen, vagy használhatják az interneten az ILIAS keretrendszerben üzemelő fórumot is kérdéseik megbeszélésére.
4. Szakdolgozatok elbírálása, záróvizsgáztatás
Oktatóink aktívan vesznek részt a diplomaszerzés folyamatának utolsó fázisában, a diplomamunkák elbírálásában és a záróvizsgáztatásban. A diplomamunkák elbírálása során a bíráló megvizsgálja, hogy a dolgozat eleget tesz-e a Főiskolán a szakdolgozatokkal szemben támasztott tartalmi és formai követelményeknek, valamint elemzi a téma időszerűségét és jelentőségét az informatika területén. A tartalmi vizsgálat fontos bírálati szempontja, hogy az elkészült munka mennyire teljesíti a diplomamunka tervben kitűzött célokat. A bíráló megpróbál meggyőződni arról, hogy a beadott munka hány százaléka tekinthető a hallgató saját, önálló eredményének. A megvalósított eredményeket értékelik, és annak használhatóságáról is véleményt mondanak. Formai vizsgálat során a dolgozat mérete, külalakja, áttekinthetősége, a benne lévő ábrák, illusztrációk esztétikai minősége, a felhasznált irodalom mennyisége és időszerűsége, a szerkesztés, és a stílus színvonala kerül górcső alá.
Az Intézet oktatói az, műszaki és gazdasági szakirányú záróvizsgák kérdezésében vesznek részt. A tételben megfogalmazott kérdések megválaszolásán túl a hallgatóknak bizonyítaniuk kell, hogy általános műszaki és informatikai ismeretük megfelelő színvonalú-e a Főiskola által kiadott diploma megszerzéséhez.
Tudományos műhelyek: