A Gábor Dénes Főiskolán a számítógépes grafika oktatása a kezdetekig nyúlik vissza, a területen a tananyagfejlesztés folyamatos.
A GDF 3D Grafika és Animáció Diákműhely hallgatói kezdeményezésre jött létre a GD Tehetségpont keretei között 2010 február elején. Célja, hogy jó közösségben, a kreatív tevékenység lehetőségét biztosítsa a téma iránt érdeklődő GDF-es hallgatóknak és a főiskolával partner intézmények diákjainak, oktatóinak.
A műhely munkájába folyamatosan be lehet kapcsolódni, és szívesen fogadjuk az érdeklődőket egy-két foglalkozásra is vendégként. Az őszi szemeszterben jellemzően a modellezési alapok elsajátítása hangsúlyos, a tavaszi félévben az animáció-készítés. A személyes találkozásokra a tagok készülnek fel tutoriálokkal. Fő szoftverünk a Blender, amely ingyenes, általános 3D program, de számos más, a tagok által ismert, és a kép-, filmkészítéshez használt programba kapunk bevezetést.
A műhelynapokon kívül bekapcsolódunk a Főiskola rendezvényeinek színesebbé tételébe, konferenciákon veszünk részt előadóként, tudományos és tehetségsegítő pályázatokon indulunk. Írásos, videós és számítógéptermes foglalkozásokkal igyekszünk széles körben megismertetni — korosztályoktól függetlenül — az érdeklődőkkel a 3D modellezés alapjait.
A 3D műhely nyilvános területén a GDF ILIAS-ban
- Válogatást nyújtunk képeinkből és filmjeinkből.
- Megosztunk segédanyagokat (tutoriálokat, 3D objektumokat).
- Dokumentáljuk életünket (foglalkozások, rendezvények, publikációk).
- Közzétesszük az aktuális szemeszter órarendjét (foglalkozások napja, helye, témája).
Jelentkezni, további információkat kérni a foglalkozásokon vagy a berecz@gdf.hu címen lehet.